دستورپخت خورشت اناربیج گیلان

انار بیج شمال یا انار آویج

دستور پخت خورشت اناربیج گیلان

خورشت اناربیج یک غذای شمالی خوشمزه و پرطرفدار است. عطر و طعم خوبش در کنار برنج هاشمی محشرمیشه .

در اینجا طرز تهیه غذای شمالی رو بصورت مختصر اما مفید براتون گذاشتم .این مقدار برای ۴نفر در نظرگرفته شده است.

ابتدا یک لیوان آب انار ترش را بهمراه مقدار کمی نمک و فلفل و زردچوبه داخل قابلمه مناسب ریخته و همین که کمی جوشید ۲۰۰گرم گردوی آسیاب شده را با آب مخلوط کرده و به آب انار اضافه میکنیم .بعد از گذشت ۲-۳ ساعت وقتی به اصطلاح روغن پس داد ؛۲۰۰گرم سبزی خرد شده که با روغن تفت داده شده را به موادمان اضافه میکنیم و یک ساعت زمان میدهیم باهم بپزند (سبزی ها ترجیحاً ۱۰۰گرم تره ۸۰گرم جعفری و ۵۰گرم خالواش و چندبرگ نعنا) اگر شمالی نیستین وخالواش یا ترش واش نداشتین ایرادی نداره بنظر من یکمی سبزی معطرش رو بیشتر کنید.

یک عدد پیاز رنده شده که آب آن را گرفتین با ۳۰۰گرم گوشت جرخ کرده و ۵۰ گرم از همان سبزی های گفته شده و مقداری ادویه ورز میدهیم که باهم مخلوط شوند.

بعد آنها را بصورت گلوله های کوچکی اندازه گردو در می آوربم در روغن سرخ کنیدو بعدمقداری رب انار مثلاً یک قاشق غذا خوری را با یک قاشق مربا خوری گلپر به قابلمه اضافه میکنیم و اجاره دهید با شعله کم آرام آرام جابیفتد. اکنون با گذشت زمان تقریبی یک ساعت خورشت شما آماده است و میتوانید آنرا با برنج میل کنید ؛حالا اگه برنجتون هاشمی گیلان باشه و با زعفران دم کرده تزیین شده باشه لذیذ تر هم میشه .

اناربیج گیلان
آموزش اناربیج با برنج هاشمی

 

ارسال دیدگاه